קמפיין אינטרנטי לעסקים קטנים

קיריל לוצקוב

יותר ויותר חברות מבינות כיום כי הצלחתן השיווקית אינה טמונה בשיווק המסורתי המבוסס על מכירות ועל קמפיין מסורתי בערוצי המדיה הקלאסיים (טלוויזיה, רדיו, עיתונות) כפי שהיה בעבר, אלא יותר בשיווק ובפרסום אינטרנטי. שיווק ממומן ושיווק אורגני הפכו למילות מפתח בהקשר של כל קמפיין שעורכות חברות גדולות בתחומי האופנה, המזון, הרכב ועוד.

מסתבר שהכלים הללו אשר משרתים חברות גדולות שלהן מאגר לקוחות עצום, מתאימים כמו כפפה ליד גם לעסקים קטנים המבקשים לקדם את מכירותיהם ברדיוס קטן יותר, ובתקציבי קמפיין זעומים ביחס לחברות הענק. כדי לבנות קמפיין אינטרנטי מוצלח לעסק הקטן שלך, בין אם אתה אינסטלטור, בעלים של חנות קטנה, חשמלאי, גנן, מעצב שיער או כל ספק שירות אחר, עליך להכיר בסך הכול כמה כללים פשוטים שיובילו אותך להצלחה בקידום העסק במדיום האינטרנטי. הרעיון הוא לעשות זאת באופן מודולרי, וזאת כדי להבטיח יעילות גבוהה.

5 טיפים לבניית קמפיין אינטרנטי לעסקים קטנים
1. פתיחת קבוצה ודף בפייסבוק.

אנשים נעים היום בעולם וירטואלי, ופייסבוק הוא, ללא ספק, אחת הרשתות החברתיות המשמעותיות בעולם זה. כדי להשיג ניראות ותנועת גולשים בפייסבוק, כדאי לפתוח קבוצה הקשורה ישירות לתחום העיסוק שלך ולשתף שם פוסטים מעניינים, חידושים בתחום, טיפים, חוות דעת וחוויות, וכן זה המקום גם לענות על שאלות של גולשים. מעבר לעוצמה של כלי אינטרנטי זה לקידום העסק שלך, זו גם דרך חינמית שתשרת את המטרות שלך.

ברור כי המטרה העיקרית היא להשיג חשיפה, וכי המטרה המשנית היא להעביר את השיח מהאינטרנט אל הטלפון. ניהול נכון של דף פייסבוק יביא בסופו של דבר טלפונים מלקוחות פוטנציאליים. ברגע שאנשים רואים חוות דעת של לקוחות הכותבים את הרשמים שלהם מהשירות שנתת, כמות הצפיות עולה, ואיתו עולה גם המוניטין של העסק. לכן המטרה היא להשיג כמות גבוהה של עוקבים, ובכך להעלות את המוניטין שלך בשוק.

2 .להיות חלק מקבוצות מקצועיות מוגדרות.

כל בעל עסק צריך לשאוף להיות רשום בכל הקבוצות האפשריות הקשורות בתחום העיסוק שלו, וזאת כדי להשיג חשיפה טובה יותר וניראות גבוהה יותר. החשיבות של להיות חלק מקבוצות מוגדרות היא למעשה כפולה. ראשית, העשרת הידע. 

תהיה הראשון להתעדכן ולדעת על כל דבר חדש שצץ בתחום העיסוק שלך, ותוכל ליישם אותו אצלך בעסק. שנית, סיעור מוחות. משמע, אם, בתור איש מקצוע, אתה נתקל בשאלה מסוימת שאין לך תשובה ברורה עליה, לבטח תוכל לקבל תשובה מאחד המומחים המשתייכים לקבוצות מוגדרות אלו שגם אתה משתייך אליהן. אמנם על פי רוב, אנשים אינם מתנדבים לספק מידע מקצועי, אולם במקרה של קבוצה מקצועית הם נוטים יותר לעשות זאת ולו כדי להראות כמה הם טובים בתחום, וכיוון שירצו להעלות את המוניטין שלהם כמומחי על.

3. פתיחה והקמה של עמוד פעיל באינסטגרם.

בשונה מקבוצות ברשתות החברתיות הקלאסיות (פייסבוק, לינקדאין, טוויטר), אינסטגרם היא רשת חברתית המשמשת בעיקר לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים. בעלי עסקים קטנים רבים ישאפו להציג את מוצריהם, שירותיהם והפתרונות שהם מספקים באופן הכי ויזואלי האפשרי, וזאת גם כדי להעביר את המסר באופן הכי מוחשי ועוצמתי, וגם כדי לפנות לכמה שיותר קהלים במקביל. יש לזכור גם כי אינסטגרם פונה לקהלים מגוונים יותר מאשר הרשתות החברתיות הקלאסיות.

4. ניהול דף לינקדאין.

בשונה מהפלטפורמות האחרות, לינקדאין היא פלטפורמה מקצועית לחיפוש עבודה, מעין עמוד עסקי, וזה הלכה למעשה המקום הראשון שלקוחות פוטנציאליים יחפשו בו. הרשת הזו נחשבת למקצועית יותר בעיני מקבלי החלטות ולקוחות רבים, ועדיין עשוייה להתאים כמעט לכל בעלי המקצוע והעסקים הקטנים הפועלים בשוק.

5. ניהול ובנייה של דף נחיתה.

דף נחיתה נועד להביא את הגולש (הוא הלקוח הפוטנציאלי) להשארת פרטי התקשרות מבלי לקבל עומס של מידע, כמו שניתן לראות פעמים רבות באתרי בית רוויים במסרים. לשם כך יש להקפיד על הכללים הבאים: מבנה דף הנחיתה צריך להיות נקי, לבן, מצומצם במלל, מותאם למובייל, לדסקטופ ולטאבלט. דף נחיתה יעיל יכלול כותרת ראשית – משפט אחד שימשוך את הלקוח אליך – תמונות שממחישות את היתרונות של העסק ושל מומחיותך, טופס הרשמה עם כמה שפחות שדות למילוי, מספר כפתורים ליצירת קשר כדוגמת כפתור לווטסאפ, כפתור לטלפון, כפתור לטופס למילוי והוכחה חברתית – כלומר עדויות מלקוחות המספרים על החוויה שהיתה להם ממקבל השירות, ועל אמינותו, מקצועיותו וכד'.

השאירו פרטים ונחזור אליכם
עם כל הפרטים והמידע